Returer

OBS! Vi kan även ta emot returer av weborder i vår butik i Skurup.

Miljö:
Varje transport som sker påverkar miljön. Vi använder klimatkompenserat emballage och det är även viktigt för dig som kund hur ni återvinner/återanvänder emballaget.
Handla endast om du har för avseende att behålla varan. Prova produkten och känn efter innan ni returnerar.
Missbrukas orderläggning eller returnering kan det leda till spärr av konto.

14 dagars ångerrätt gäller vid köp i vår webbutik. Vid retur ska produkten vara i samma skick som vid leverans och orginalettiketen ska vara kvar.

Ni kontaktar oss via mail, [email protected], och meddelar er ångerrätt.
Därefter skickar ni varan åter till oss med valfritt fraktsätt. Det är ni som kund som står för returkostnad, och eventuell transportrisk.
Vi rekommenderar Postnord Skicka Lätt.

Vi hämtar inte ut paket/brev som skickas mot postförskott, eller annan transportör än Postnord.
Viktigaste är att paketet/brevet blir utlämnat i butik, och inte skickas till ombud.

Är produkten skadad eller försvinner med transportören, ersätter vi er ej, utan Ni måste reklamera till posten själv.

När vi mottagit er produkt skickas pengarna åter till er via Klarna. Retur-fraktkostnaderna ersätts ej.

Din retur behandlas inom 30 dagar.
Skickar ni varan åter med spårbarhet, kan ni följa försändelsen på postnord.se.
Vi behandlar ert ärende så fort som möjligt. Vi skickar ett mail när returen är avslutad.

Fakturan kan enkelt pausas via Klarna så påminnelse/inkasso ej behöver uppstå.
Detta gör du enklast på klarna.se eller i Klarnas app.

Önskar ni returnera en produkt (tröja) och byta till annan färg, så måste tröjan returneras, och så lägger ni en ny beställning i webshopen.

Ångerrätten gäller inte:

  • Om varan är använd.
  • Parfym, sminkfläckar, fläckar finns på produkten.
  • Repor.
  • Avsaknad av etikett.
  • Underkläder
  • Företagskund
  • Örhängen.
  • Ej frankerade returer.

Returadress

AB Marta
Järnvägsgatan 5
274 34 Skurup

OBS; Notera vem som är avsändare.